Hejsan

Nu vet jag att det var en vecka sedan jag bloggade och sedan dess har det varit otroligt dött. Så nu tänkte jag skriva ett långt inlägg om senaste veckan och även lite om framtiden.

För det första har jag fått en ny mus och ett nytt tangentbord. Det är jättebekvämt men i ett spel är det jättekrångligt då man måste pressa hårt på knapparna av någon anledning. Får försöka se över det någon dag antar jag.

Sedan var jag på Malmöfestivslen igår.  Jag var där med mina två kompisar (L och N). Först kollade vi omkring litegrand bland alla stånden och L köpte en tröja. Jag behövde köpa en skolkalender inför skolan så jag köpte det inne i an affär. Sedan var det dags för det som vi hade kommit dit för från början, nämligen RixFm-festivalen. En stor scen hade kommit fram på ett stort torg och efter att jag spenderat en evighet med att välja bok (skratt) gick vi dit och fick ett par okej platser. När det väl kom igång var sed först några "publikuppvärmare" som var ganska okej men inga kändisar alls. Sedan kom artisterna. Dem som sjöng där var:
Sanna Nielsen: Hennes röst är underbar
Kurt Nielsen: En norsk som jag aldrig hört talas om innan. Han hade cool röst.
Maria Haukaas Storeng: Det är hon som sjöng Norge bidras i år. Den låten älskar jag. (Namnet låter helt galet, men det var det jag hittade när jag sökte på Youtube.)
Rongedal: Dem var ännu fulare än dem är på teve.
Patrick Isaksson: Har inte tyckt om honom innan men han var helt okej live.  Det enda jag störde mig på var att han sa ett par ord åt gången. Men när han sjöng var han helt okej.  En av låtarna, "Hos dig rär jag underbar", har jag lyssnat på halva dagen utan avbrott.
Amy Diamond:  När jag såg henne på scenen tänkte jag: "En liten skit som vägrar stå still". För att vara så liten har hon okej röst, men inte någon som jag tycker om särskilt mycket.
E-type: En stor jätte som hoppade omkring också. Fast han hoppade ner till publiken och rusade omkring där istället. Riktigt svårt att filma honom, men han var en av dem bästa där.
Ola: Lockigt hår hade han skaffat nu som påminde honom om en nallebjörn. Usch.


Scenen när inga artister var där.  Jag filmade nästan alla artister men det är alldeles för många filmer för att lägga in. Närmare bestämt 28 stycken.

När allting var slut sa dem plötsligt att Ola skulle skriva autografer (ett sus gick genom publiken av en massa tjejröster). Min kompis, L, som egentligen inte alls tycker om honom, ville ha hans autograf och fick därför ett papper av mig ur min bok och N likaså.  Sedan gick vi fram till räcket och väntade.
Jag har aning om hur länge vi väntade men hela tiden gick nallen bort från oss mer och mer. Vi stod och pratade under tiden  när han plötsligt skulle gå iväg till utgången som var förbi oss. Vi trodde han äntligen skulle skriva på alla framsträckta papper men han bara fortsatte förbi. Plötsligt stannade han- framför mig- och skrev snabbt på mitt block innan han fortsatte ut och försvann. Chockat såg jag efter honom och L blev lite småsur men snabbt återhämtad. Efteråt kom jag på att det var på grund av att jag hade ett block medan alla andra hade papper. Han ville ha något att skriva på och eftersom jag hade ett block fick jag. Men då tänkte jag bara: "Skojar han?". Jag hade säkert en jätteful grimasch men det får jag leva med. Nu får jag i alla fall gå omkring med den varje dag i skolan.



Nallens autograf i mitt block.

Men jag sa att jag ska berätta lite om framtiden också, så det ska jag göra nu. I alla fall, imorgon börjar jag skolan igen. Ettan, eller snarare första ring på gymnasiet.. Har sökt inriktning media och efter tio veckor då man fått prova på allting får man välja vilken inriktning man vill ha. Sedan ska vi iväg på en sorts "lära-känna-kamraterna-bättre"-sak en dag också. Jag vet inte när det blir, men jag både längtar och fruktar morgondagen. Jag kan i alla fall trösta mig med att jag slipper vara den enda som är nervös, alla andra lär ju också vara det. Naglarna är målade, väskan är packad och nu är det  enda som fattas en god natts sömn. Så jag får stänga ner här nu antar jag, godnatt och önska mig lycka till.

Kommentarer
Skrivet av Lellan

Wow O_O har du fått autografer, det har aldrig jag x) förutom min egen förstås ^^'

2008-08-19 @ 20:59:45
URL: http://craptzz.blogg.se/
Skrivet av Lellan

Snyggt tangentbord föressten, jag fick nytt och en trådlös mus häromdan :P

2008-08-19 @ 21:01:05
URL: http://craptzz.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0