Solförmörkelse

Innan idag fick jag höra att det skulle bli solförmörkelse. Nyfiken som jag blev kollade jag upp när det var och insåg att det redan hade börjat. Plötsligt fick jag bråttom, jag tog med mig kameran och nästan sprang ut. När jag väl var där ute såg jag mig omkring efter solen och märkte var den var. Jag kunde inte se på den eftersom den lös alldeles för starkt. Så jag sprang snabbt in och hämtade två par solglasögon att skydda mig med. Jag plåtade några bilder och gick sedan in igen. På datorn stod det att allting skulle vara som starkast klockan 11:37, så jag satt kvar en stund där inne innan jag gick ut igen i läge för det. Inte för att jag tyckte att det skiljde så mycket. Fast jag tyckte personligen inte det var någon skillnat oavsett när jag såg den, jag tyckte nästan till och med att den lös som en vanlig dag fast kanske lite starkare. Men här kommer i alla fall lite bilder. Dom är inte jättevackra men inte helt hemska heller.





Förresten, det glömde jag nästan bort! Mellan den 13-16:e augusti förväntas det komma ett meteorregn. Gissa om jag kommer vara uppe sent då. ;)

Kommentarer
Skrivet av Carola L

Man kan inte fota utan sotat glas /svetsglas - titta i min blogg så får du se våra bilder :D

2008-08-01 @ 12:38:56
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Skrivet av Sara

Svar: Men jag ska ju till London och se den, haha. xD

2008-08-01 @ 14:22:30
URL: http://dreyra.blogg.se/
Skrivet av Carola L

Det är moln för solen på andra bilden - det är därför

2008-08-01 @ 19:25:00
URL: http://mammamuh.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0