Oaktivitet

Nu är det flera dagar sedan jag bloggade senast. Jag ber om ursäkt och får väl helt enkelt säga sanningen- jag har glömt bort det och när jag väl kommit ihåg det har jag inte orkat. Istället tänkte jag nu sammanfatta helgen i ett inlägg.

Lördagen finns det ingenting att säga om. Jag var hemma hela dagen och slösade bort flera timmar med att spela The Sims. För dem som känner till det kan jag fördjupa lite och säga att jag för ovanlighetens skull byggde en massa- en kyrkogård, badhus och slutligen ett konserthus. Utan att försöka skryta blev jag nöjd med det.

söndagen däremot hände det grejjer. Det började med att man skulle upp åtta på morgonen för att åka iväg på en jultävling (badminton). Det mest spännande i början var att se vem jag skulle spela med, då jag inte hade ordnat någon själv. Men jag fick spela med en pappa som brukar vara i den gruppen jag är i- och jag måste säga att han tog jättemånga bollar! Flera bollar som egentligen skulle vara mina lyckades han också ta förutom sina egna. Däremot hade han en himla vinnarskalle, vilket kan disskuteras om det är bra eller dåligt. Men det slutade med att vi kom på en andraplats i den lättare delen, men det ledde till att jag vann en ask After Eight. Underbart gott är det.
Men sedan hade jag inte tid att andas ut, för då skulle jag direkt till kyrkan och börja träna inför ett Luciatåg. Vi tränade i ungefär fyra timmar (med pauser, fika och annat) innan det började. Måste säga att jag inte gillar tanken på att hålla ett levande ljus i handen, men det gick bra. Dock blev det väldigt snyggt, det lilla man kunde se från min plats. Men sedan åkte jag tillslut hem och så fick man lugn och ro.

Idag var det som vanligt på måndagar- ridning. Dock var det avslutning idag, så vi hade för ovanlighetens skull Gymkhana. Senast jag hade gjort det var när jag hade ridit i ett halvår- resultatet blev att jag för första gången i mitt liv ramlade av en häst. Det gjorde ju såklart en lite nervös också, särskilt som det var tre hästar som vi skulle använda- och ingen av dom känner jag till särskilt bra sedan innan. Men jag hamnade med Mellon, en gullig och snäll fux. Senast jag red honom var för över ett år sedan, men han var härlig. ast han tyckte det var jättekul, så han var ganska pigg. Så fort startsignalen gick galopperade han iväg utan att vänta på att jag skulle vara beredd. Allt man kunde göra var att styra och försöka få ett kontrollerat tempo. Men häligt var det! Men dem andra två som också hade Mellon hade problem med att styra honom och det slutatde med att en ramlade av, så dem fick byta lag. Dem andra två tjejerna klarade av honom bättre och vi sammarbetade och gick tillslut honom lugnare.

Och hör sitter jag nu. Imorgon är det bowling med skolan och efter det ska jag med Lizzie hem och plugga matte. Dötråkigt, men det är ju något som behövs. Dessutom är det bara fyra skoldagar kvar! Det är nästan obegripligt att det redan gått en termin, det har gått så fort. Men det har det i alla fall, och det ska verkligen bli skönt med lov. Jag har kommit in i en riktigt skoltrött perriod.

Usch, jag som tänkte att jag skulle gå och lägga mig tidigare ikväll, nu kommer det bli den vanliga, sena, tiden! Aja, bäst jag slutar nu. Hejdå!

Kommentarer
Skrivet av Victoria

Yay, du har skrivit igen. :D <333



Jag hatar levande ljus och sånt. Så läskigt. :S men tur att det gick bra! :D

Och grattis till andra platsen i badmintonen. :'D

After Eight är inte gott. xD



Men hoppas matten och dom stista skoldagarna går bra iallafall. <3



2008-12-16 @ 00:20:23
URL: http://panicpoem.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0