Ännu en bra dag

Skola idag igen. På morgonen hade vi matte- enkelt enligt mig men alla andra verkade ha stora problem med varenda tal. Tack och lov hann jag göra läxan på lektionen, annars hade jag fått plugga ikväll.
Sedan hade vi lunch och efter det engelska. Mitt uttal har alltid varit hemskt och det kändes som om det var värre än vanligt idag. Nåja, jag överlevde i alla fall.
Slutligen hade vi svenska. I 45 minuter skulle vi skriva ett slags "brev" till läraren om oss själva plus en del frågor om hur vi var vana vid svenskan i skolan samt hur vi ville ha det. Sedan gick vi till biblioteket för att låna en bok att läsa och en plugg-bok. Själv kommer jag ta med en egen bok hemifrån, Kalla mig Prinsessa heter den. Sedan gick jag till bussen och åkte hem, som vanligt jättetrött.

Imorgon är det en ny dag, hoppas den blir lika bra som dagen. Dessutom ska jag ju ha roligare ämnen då, så vi får hoppas det kan bli roligare än så.

Kommentarer

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0