Svårt att skriva lätt

Jag har börjat få svårt att bestämma mig för vem som gjorde bra/dåligt ifrån sig i Idol. Så nu ska jag börja kommentera var och en för sig, om deras prestationer. I ordning efter hur dem sjöng:

Robin E: Genom hela tävlingen har jag tyckt om Robin jättemycket. Han var inte tipp-topp, men inte heller dålig.
Yazmina: Ungefär samma som med Robin. Inte dåligt, och för att vara Yazmina var det egentligen ganska bra mot vad hon brukar prestera. Fast hon fick lämna, och det förstår jag. Hennes röst är för... lätt, den försvinner lättast i mängden.
Anna: Det är inte första gången hennes röst ger mig gåshud. Underbart, rent ut sagt. Så länge hon har en låt som passar är det nästan omöjligt att hon inte ska gå vidare.
Robin B: När jag hörde honom igår tyckte jag det var ganska bra och trots att jag inte tycker om honom tyckte jag detta var ganska bra. Min familj sade emot mig men juryn tyckte också han var bra. Sedan var det bra med det, men nu när jag yssnar på det tycker jag det låter dåligt. Kan man verkligen ändras så snabbt och lätt?
Johan: Som ni säkert förstått innan tycker jag inte om Johan så mycket, särskilt inte på det sätt som alla små tjejer verkar tycka.  Det första jag reagerade på vad hans smink. Herregud, han använde mer smink än mig! Om man sedan ska tala om sånginsatsen var det bättre än vanligt, men han kan fortfarande inte sjunga.
Lars: Låtvalet är det verkligen inget fel på, den tycker jag om. Men den låten med hans röst, det kändes inte helt rätt. Inte riktigt, men nära...
Sepideh: Sepidehs soul-röst är väldigt kraftfull och speciell. Jag har aldrig tvivlat på henne, och jag gjorde det inte denna veckan heller. Hon glänser alltid, men jag förstår inte att juryn vill att hon ska variera sig mer. Soul är hennes stil, det oassar henne urmärkt.
Loulou: Loulou kom som vanligt in med sina bara fötter och sjöng. Inget att klaga på, hon är en person som livar upp stämningen med sin glädje.
Kevin: Jag tycker inte om honom, någonting i hans röst irriterar mig. Det låter så konstigt, rent ut sagt. Men jag måste erkänna att han är bra på ett sätt, och det är att han alltid är så jämn. Han har aldrig varit dålig, men däremot brukar folk ofta säga att han var bra. Denna veckan var han även jämn.
Alice: Hennes sånginsats-jättebra!


Kommentarer

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0