Tävling!

För den som inte känner till det har jag specialidrott, badminton. Det innebär att man både ska träna och ibland även tävla. Så idag var jag på en tävling. En sak som stämmer som andra sa var att jag ibland kunde vara värdelös innan jag plötsligt kunde vara jättebra. Ojämnt spel. Men i alla fall var det fyra i poolen. Den första tjejen vann jag en 3-setare mot tillslut. Matchen efter mötte jag någon som kom från ett ställa i närheten av Göteborg. Så mina förväntningar var att hon skulle vara jättebra, vilket itne var sant. Jag förlorade mot henne men jag är ändå jättenöjd. Särskilt som jag kom ifatt från ungefär 20-12 till hennes fördel till 20-20. Fast sedan förlorade jag. Men hon var schysst och hon verkade få jobba, till min förtjusning. Sedan hade jag en match till, som jag vann. Inte jättelätt precis, men den lättaste av matcherna.

Efter det var det slutspel. Eftersom jag lyckats komma pool-2:a fick jag möta den som vunnit den andre poolen. Jag blev glad när det inte var en annan tjej som jag förlorat mot innan, utan en ny tjej. Fast jag förlorade mot henne också. Efteråt gick jag och frågade om det delades ut tredjepriser. Till min stora glädje fick jag ett ja till svar. Så jag och min pappa försökte hämta det, men då hade dem tydligen problem med datorerna så om vi ville ha det idag skulle vi bli tvugna att vänta tills finalen var klar. Ungefär två timmar senare. Självklart bestämde vi oss för att åka hem och istället få hem priset till klubben dagen efter, vilket en snäll gubbe erbjöd sig att ställa upp för att göra. Men sedan blev det problem och blablabla... Det slutade med att dem fick rätt på datorerna och att vi fick med oss priset hem. På vägen hem käkade vi gott innan pappa fick komma hem och titta på en ointressant match. Pokalen är faktiskt riktigt stor och fin, andra priser som varit förstaplatser från andra klubbar har till och med varit mindre. Kanske kommer en bild på den, vem vet? ;) Nu ska jag försöka bli klar vid datorn och sedan ska jag läsa lite Breaking Dawn innan jag somnar. För den som inte vet det är Breaking Dawn den fjärde och tyvärr sista boken i Twilight-serien, som är världens bästa böcker. <3

Btw, jag har blivit fett beroende av Blue October.

Kommentarer
Skrivet av Linnea

Ja, det är världens bästa böcker ^^ Och jag tror verkligen att filmen kommer vara sjukt bra! Trailern var ju hur cool som helst :D

2008-10-11 @ 22:03:47
URL: http://twerds.blogg.se/
Skrivet av Victoria

Grattis till pokalen. :D <333

Jag vill gärna se bild på den. ;) :P

2008-10-12 @ 00:01:20
URL: http://panicpoem.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0