Nu får ni veta vem jag är

Som jag sagt innan har jag, trots att jag haft bloggen i över två månader, aldrig presenterat mig. Så nu tänkte jag att det blir dags att göra det.

Jag heter som sagt Isabelle och fyllde sexton för en vecka sedan. Jag tänker inte lägga ut någon bild på mig, men jag har i alla fall brunt uppklippt hår med snedlugg. Frisyren är ganska kort och går recis att fästa med ett gummiband (se ett gammalt inlägg för en bild på enbart mitt hår). Mina ögon är konstiga eftersom, i alla fall jag, tycker dem ändrar färg en aning beroende på ljuset. Just nu verkar dem i alla fall vara gröna. Min kroppsform är inte överdrivet fet, men inte pinnsmal heller. Mullig kan man säga. Något jag tycker är väldigt snyggt och skönt är när man har "två tröjor", så det har jag ganska ofta. Även skjortor är snyggt, fast jag brukar bara ha skjortkragar som är fastsydda på olika tröjor. Dem flesta tröjor jag har är gråa har jag omedvetet kommit på, kanske passar jag i det? På benen har jag i alla fall alltid jeansbyxor, svarta eller blåa. Det är det enda jag trivs med "offentligt".

På fritiden gör jag ganska många saker. Bland annat rider jag på måndagar på Klagshamns RyttarFörening. Jag har tappat räkningen på hur många år jag ridit där, men det bästa med det stallet är omgivningarna. Stallområdet är inte särskilt bra och hästarna är inte särskilt fina heller, men man är alltid ute på sommrarna. Det är det som är det bästa där.
Förrutom det spelar jag badminton. Det har jag gjort i snart två och ett halvt år och jag tävlar en del också. Jag har inga stora framgångar och tror inte jag vill bli något stort inom den sporten heller. Men om man ska sätta upp ett "mål" är det i första hand att komma långt i någon tävling, annars vill jag bli duktig nog att komma bort från nybörjartävlingarna. Det är ofta jag får åka på turneringar själv eftersom det är få nybörjare, så det ser jag väldigt mycket fram emot.
Men när jag är hemma är det teven och datorn som gäller. På teve ser jag mest roliga saker och deckare är verkligen ingenting som passar mig. Om jag ska säga några serier är det bara Idol och Heroes som gäller för tillfället. Vid datorn är jag däremot mer aktiv där jag gör en hel del saker. Jag spelar ganska mycket spel såsom Sims och olika sorters hästspel, annars är det skönt att bara surfa runt på internet i lugn och ro.
Läser gör jag även gärna. Jag har en bokhylla full av böcker och ännu fler böcker som inte får plats. Världens bästa böcker är enligt mig Twilight-serien av Stephenie Meyer. Hon är en fantastisk författare och hennes böcker har slukat mina tankar många gånger. Jag har även börjat skriva en egen bok om varulvar som jag tänker lägga ut här i bloggen en dag. Förutom den serien läser jag även en del manga och andra böcker när jag får tid över.

I augusti nu i år började jag på gymnasiet. Hela skolan består av en massa medieämnen och nu dem första tio veckorna får vi prova på dem olika profilerna som man kan välja samt göra små "projekt".Fyra olika projekt ska det bli och när varje projekt är klart ska det presenteras. Sista projektet, drömmar, ska även föräldrarna och annat folk bjudas in till. Jag har hört skvaller om att det även ska bjudas in kändisar som ska få se våra arbeten, fast det vet jag inte hur mycket det stämmer. Dem sex olika profilerna är grafisk design, foto, film, text, radio och exponering. Det som verkar mest intressant enligt min mening är radio och text och imorgon ska jag lämna in en lapp om mitt preliminära val. Fortfarande är inte lappen ifylld, men förhoppningsvis är den det snart.

Nu vet jag inte om det finns så mycket mer att säga om mig. Vill ni fråga något eller bara säga något till mig är det bara att kommentera. Svaren kommer nog hamna här i bloggen så alla kan se dem. Om du läste allting är jag i alla fall tacksam för att du tog dig tid och om det var ditt första besök här önskar jag dig välkommen tillbaka.

Kommentarer
Skrivet av Louise

Haha,allt det där viste jag typ redan xD hahahah



Har inte heller fyllt i lappen än :S Får panik när jag tänker på det...står mella typ 3 saker!! :S

2008-09-18 @ 19:54:40
URL: http://youwearmeout.blogg.se/
Skrivet av Vicky

Haha, jag har hadt min blogg mer än dubblet så länge som dig, utan att presenter mig. :P Kanske borde göra det? ^^



Fast det är alltid skojj att läsa om dig. :D

Jag har väl egentligen rätt många frågor, om en massa saker, men jag vet om inte detta är rätt ställe att fråga som på? ^^

2008-09-18 @ 21:05:04
URL: http://panicpoem.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0