Sammanfattning

Ja, sist jag bloggade var i söndags. Sedan dess har jag bland annat ridit Donald. Han som brukar vara så stark och vilja springa iväg (men ändå har ett hjälpa av guld) försökte med den i början, men när jag jobbat med honom en stund gick han lungt och fint. Han gillar att hoppa också och när vi hoppade banan gick även det, till min stora glädje, jättebra. Trots det som hänt innan var jag jätteglad och det är utan tvekan den bästa ridlektionen någonsin. Bättre än när jag galopperade med Mellon (som alltid är lydig) och hade havet på min vänstra sida. Känslan av att kunna kontrollera Donald i det tempot var enorm.

Sedan har det inte hänt så mycket mer roligt förutom skolan. Våra tidningar skulle bli klara på onsdagen och då skulle vi även redovisa. Trassel hade vi också, eftersom det var folk som varit sjuka (jag också, vilket jag missat att berätta). Så vi fick ihop tidningen med ett vad jag tycker halvdåligt resultat och redovisningen hade vi inte alls förberett oss på. Men det gick ändå bra och jag är nöjd över att jag klarade det.

Och idag hade jag studiedag! Superskönt och något jag verkligen behövde, för jag har varit upptagen hela dagen. Först vaknade man vid 7 och kunde inte somna om. Till råga allt började grannarnas småtjejer skrika vid 8-tiden och runt9 gav jag upp och steg upp. Sedan har jag mest pluggat under dagen. På måndag och torsdag har jag prov och till måndagens prob har jag gjort alla 27 frågor. Resten får jag fixa i helgen.

Sedan när jag gjort det fick jag av någon konstig anledning lust att städa och sortera. Sagt och gjort, jag har gått igenom tre lådor och två skåp innan jag gav upp. Mycket snyggare ordning och jag fick dessutom en påse med bara skitsaker som ska slängas.

Men som jag skrev innan hade jag lovat att visa lite bilder också på lite blandat smått och gott, så här kommer det. ;)


När jag sädade hittade jag mycket saker, men något jag var tvungen att visa var dessa små djuren! Dem var alldeles för söta, så jag kunde inte låta bli. ;)



Dessutom har jag fixat mina naglar igen. Jag gillar själv resultatet, men ingen jag pratat med verkar tycka att det blivit bra. *skratt*



Och så har prylarna som jag beställde förra året äntligen kommit fram. Dock fick jag veta att det blev problem med tröjan: den kom inte med eftersom storleken jag beställt tagit slut. Så jag fick ta en storlek större och hoppas att den passar bra ändå.



Men visst är klockan snygg? :)

Kommentarer
Skrivet av Linnea

sv: Men Jane ska väll inte se så gammal ut? Är inte hon nästan ett barn fysiskt?

2009-01-22 @ 18:15:05
URL: http://twerds.blogg.se/
Skrivet av Hanna

Var har du köpt det? :O

2009-01-22 @ 21:13:03
Skrivet av Bella

Hanna: på http://www.cafepress.com/ :) Där finns alla möjliga slags prylar och om man söker på något får man upp tusentals med träffar. ^^'

2009-01-22 @ 23:26:09
URL: http://eclece.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0