Lång dag

På morgonen vaknar man av en dålig överraskning: två av våra bilar har fått rutorna krossade under natten. Flera saker blev dessutom stulna. Fin första dag på föräldrarnas gemensamma semester? Skulle inte tro det.

Men sen kom vi iväg i alla fall för att göra det vi hade planerat för dagen. Först stack vi till Mobilia (stort köpcenter i Malmö, för den som inte vet) och kollade på olika rea. Själv provade jag en massa saker på Kapp Ahl och köpte tillslut en jeansjacka. Hittade en annan tröja också som jag föll för, men tyvärr trivdes jag inte så bra i den. I vilket fall som helst åkte vi vidare till McDonald's och köpte vars en marängswiss. Rekomenderas verkligen. ;)

Efter det åkte vi till ett ställe för att kolla på golv. Vi ska nämligen ha nytt golv i vardagsrummet. Vi fick med oss några provbitar som vi kan ha och jämföra med här hemma. Så började dagen närma sig sitt slut, vi skulle bara handla mat och hämta en av bilarna från fönsterlagningen. Fast då visade det sig att dem låg efter i programmet, så vi fick tydligen vänta en halvtimme. Men vi visste inte vad vi skulle hitta på. Så vi promenerade tjugofem meter och åt ytterligare en glass på McDonald's. ;)
Men efter att ha fått tillbaka bilen och handlat kom vi slutligen hem. Helt slut var vi, haha. :) Vi pausade en stund och jag började prata med en kul filur på internet. Så skulle jag visa tröjan jag aldrig köpt, men fallit för. Jag trodde det skulle vara "hennes typ". Men då kom jag och tänka på den, och letade bilder efter den... och jag kunde inte sluta tänka på den! Haha, jag ville ha den ändå. Så vad gör jag då? Jo, jag tvingar med min pappa in till stan igen för att köpa den. Jag kunde inte vänta till dagen efter, ifall någon annan skulle ha köpt den.
Så... nu har jag varit inne i stan två gånger, är en tröja och en jeansjacka rikare och allmännt slut. ;) Bilder på det kommer kanske senare, för nu ska jag snart gå och sova. Istället slänger jag upp en annan bild. Får se vad jag hittar för trevligt/ointressant att visa er.


Detta var ganska kul i alla fall. Bild på bordet från brorsans student.

Kommentarer

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0