The Knife

Det finns vissa personer som har hört The Knife. Vad jag har märkt antingen älskar eller hatar man dem. Deras udda techno-stil är ganska svår att förstå sig på och ibland kan jag nästan förstå att folk inte tycker om dem. Men samtidigt förstår jag dem verkligen inte alls, The Knife är ju jättebra enligt mig. Så, tråkigt som jag har nu denna kvällen, sjunger jag med i några texter till deras låtar. Förut har jag nästan inte alls förstått deras texter alls, men nu går det upp för mig att många av deras texter inte bara är på måfå utan faktiskt har en seriös innebörd. Dem säger vad dem tycker, säger hur samhället fungerar idag och annat som passar i "nutid". Nu måste jag gå för att kunna orka med skolan imorgon, men nästa gång jag får tid över ska jag banne mig leta vidare och se vad mer dem säger och sjunger.

Kommentarer

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0