Sammanfattning

Igår tänkte jag blogga om en sak som hände på bussen, men när jag kom hem fick jag aldrig tid till det. Istället skulle vi hem till kusinerna för att betällla några tröjor, lira X-box, käka pizza och ltie annat. Jag trodde det skulle gå på max tre timmar, men det blev över sex timmar vi var borta. om hem halv ett och hade ont i magen när jag trött gick och lade mig, så efter att ha försökt somna i en halvtimme fick jag ta en samarin. Det tog tid att somna då också, men det gjorde jag i alla fall.

Och idag var det skolavslutning! Efter några timmars sömn fick man stiga upp och ta bussen till skolan. Trodde Lizzie också skulle vara på bussen, men när jag kom fram visade det sig att hon hade varit tidigare. Istället såg jag en klasskompis på andra bussen som jag pratade lite med.
 Sedan hittade jag mina kompisar och vi gick in i hörsalen. Dem hade varvat några filmer som elever på skolan spelat in med musik som folk sjöng och spelade. ilmerna var bra och roliga, men musiken var väldigt blandad. Först var det några hiphop-are som försökte få med sig publiken, men ingen klappade med eller någonting. Resultatet blev att dem försökte med andra låtar och tillslut gav dem upp. Nästa kille att uppträda var en synth-kille med konstiga kläder (skratt). Men hans musik var cool, trots att jag inte hörde vad han sjöng. Slutligen var det ett band på fyra personer som spelade två hårdrockslåtar. Grymt var det måste jag erkänna, även om det inte är min musikstil till 100%. Men en av mina kompisar lyssnar mycket på det så jag filmade dem och skickade det till henne. Glad blev hon. :)
 Efter det hade vi en liten återsamling i klassrummet där vi fick pepparkakor och julmust. Typiskt nog skulle jag få ett glas som läckte, så jag fick springa och hämta papper. Och just det, vi fick klassfoton också! Nu när vi hamnat i våra nya klasser har vi ju tagit foton med våra skoltröjor, och idag fick man ut bilder på dem. Plastficka också dessutom, fast det blev kvar i skåpet eftersom jag inte hade någon väska med mig.
 I matsalen serverades det gröt och saftsoppa som vi åt. Under tiden försökte vi då och då ringa Lizzie, eftersom vi fyra skulle ut på stan sen. Tillslut fick vi tag på henne genom någon annans mobil, och vi träffade varandra. Så vi var redo att åka och tog första bästa buss ner till stan.
 Sedna orkar jag inte berätta exakt vad vi gjorde där. I alla fall var jag nära att köpa en färad slinga att ha i håret (har sett någon ha det, snyggt!), men jag bangade ur när det var dags att fråga efter dem i kassan. Dem andra tjatade på mig, men jag ville inte, feg som jag är.
 Och vi gick runt på stan ett tag till innan vi gick till Burger King och åt. Eller i alla fall jag och Lizzie, dem andra två tråkmånsarna ville inte ha något. Men vi pratade och tramsade oss och jag skrattade åt allt och alla kändes det som. Sedan gick vi runt på stan en stund till innan min pappa kom och hämtade mig och Lizzie, och vi sa hejdå till A och F. Tråkigt var det ju såklart, det var ju trots allt sista gången på året vi sågs. Men när jag kom hem var det bara en halvtimme kvar till träningen- som jag verkligen inte orkade med. Tack och lov behövde jag inte vara med, jag behövde verkligen vila. Särskilt som jag sovit så dåligt dagen innan.

Men nu har ju då jullovet börjat, kort är det så man får passa på och ha det bra. Någon dag i helgen får jag se till att julpynta vardagsrummet så man får upp riktig julstämning i hela huset, men nu ska jag bara... vila.

Hejdå!

Kommentarer
Skrivet av Louise

Skojj hade vi idag! =D

Ha en skön jul!

2008-12-19 @ 22:29:02
URL: http://youwearmeout.blogg.se/
Skrivet av Victoria

Låter som en skojj dag. :D



Hoppas du får ett bra jullov och jul! <33

Och att du får sooova mycket. :')^^

2008-12-20 @ 02:02:28
URL: http://panicpoem.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0