Nagelhjälp!

Något som jag överraskande nog har börjat få ett intresse av är naglar och nagellack. Från att inte ha något allt har jag nu alltid och när jag väl tar nytt försöker jag variera med färg och mönster och annat.

Eller mönster, det är jag riktigt dålig på. Hittills har jag bara haft prickar i olika färger på svart botten.

Nu är det i alla fall dags med nytt lack igen och jag skulle behöva er hjälp! Det är nämligen så att jag har tröttnat på prickar och vill ha något nytt. Helst ingen svart botten och framför allt ett annat mönster. Så jag ber er om förslag. (Tänk gärna på också att jag är "nybörjare", så inga jättesvåra mönster ;) ) Korta naglar har jag också till råga på allt, men jag vill ha någon förändring i alla fall. Som sagt.

De färgerna jag har är:
• Rosa
• Lila
• Rött
• Vitt
• Svart



Så det jag vill ha förslag på är olika slags mönster som ska vara lätta att måla på, gärna även hur man gör det mönstret. Om du har lust får du gärna också komma med förslag på olika färger som skulle passa ihop.

De som hjälper mig med detta är jag väldigt tacksam åt. :D

Kommentarer
Skrivet av Anja

Randiga naglar är kul!!! Har du nån liten pensel hemma så är det bara att använda den istället för nagellacks penseln ,,,, sen är det bara att prova siig fram!! Rengör penseln med remover sen!!



Lycka till!

2009-01-15 @ 16:15:27
URL: http://nagelterapeut.blogg.se/
Skrivet av Maria

Fin blogg du har.

Streck av olika färger kan va snyggt.

Ta en tunn tunn pensel och dra tex ett diagonalt streck och testa dig fram...



Lycka till!

2009-01-15 @ 17:39:33
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/
Skrivet av Karin

Ja vackra naglar får en att må bra...testa det som tjejerna här ovan beskrivit...)))

KUL..med en till nageltok...kram

2009-01-17 @ 09:08:45
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Skrivet av Annie

Hej! först och främst är det bra som nageltok att införskaffa en nagellacksremover penna! ca50-70kr tror jag de ligger på men då blir du ju så otroligt mycket snyggare :) sedan en enkel grej som jag gjorde som yngre när jag bara använde lack: måla ett lack under typ rosa. låt torka och dagen efter ta en tejp (billig så den inte rycker med lacket då du drar av) tejpa diagonalt över nageln och måla en gång till. med önskad färg svart kanske? sedan under tiden det ej torkat dra av tejpen och du har vips en skarp snygg linje mellan färgerna. du kan använda de snygga från hm? och glömm inte över och underlack ;) kramar Annie!

2009-02-03 @ 14:56:13
URL: http://snestreck.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0