Tjenixen!

Ja, en ny dag nu. Sitter och har rast under svenskpasset och eftersom jag inte skrivit på ett par dagar skriver jag nu.

I lördags åt jag fondue på en lyxig restaurang. Ska jag vara ärlig föredrar jag hemlagad mat och "pulversåser", men detta var såklart också jättegott.

I söndags tränade jag en timme och spenderade resten av dagen med att plugga historia och mediekunskap. Inte så roligt, men något som behövde göras.

I måndags (igår) började skoldagen med ett prov- som faktiskt gick relativt bra. Jag lyckades svara på alla frågor, så det är bara att hoppas på att jag får rätt på svaren också.
Sedan fortsatte dagen med engelska där vi ska börja skriva poesi ochträna inför ett prov nästa vecka. Det var faktiskt intressant, fast jag hoppas vi får arbeta väldigt fritt när vi sätter igång.

Sedan stack jag till stallet. Hästen jag red heter Primus och dagens lektion bestod av dressyr. Ungefär hela tiden red vi på en volt och för de som snackar hästspråk kan jag tillägga att han hade väldigt svårt att vinkla huvudet åt rätt håll. Plus att han är en ganska seg häst, så jag fick jobba rejält under lektionen. Men det gick ändå ganska bra, antar jag.

Vi kom snabbt iväg från stallet eftersom Primus var ganska ren redan, så vi åkte hem. Typiskt nog blev det problem med bilen och motorn lade av. Irriterade blev vi såklart, och ringde tillslut upp min mamma som fick bogsera hem bilen de sista hundra meterna.

Det är så min tid har varit under några dagar. Och fortfarande har jag massor med historia och nyligen fick jag dessutom svenska i läxa. (Fast svenskan är ganska rolig ändå.) När jag kommer hem ska jag och min pappa iväg till en hästaffär i stan som tydligen ska ha stor utförsäljningsrea efterdem dem ska stänga. Vi får hoppas där finns något kul och sedan ska jag spendera resten av kvällen framför datorn- med att plugga historia. Om jag ska hinna bli klar till torsdag måste jag skriva minst ett A4. *suck*

Hoppas ni får en roligare kväll än jag får. ;)

Kommentarer

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0