Rocktema i Idol, äntligen!

För det första vill jag bara säga att alla var riktigt bra idag och det är riktigt svårt att komma på något negativt om någon. Det var riktigt kul att se hur bra alla gjorde ifrån sig, men här kommer som vanligt min lilla rapport från veckofinalen.

Johan: Jag måste medge att han har blivit bättre de senaste två gångerna. Sedan det bjöds in en kändis som tränat dem en stund har han börjat utvecklas, så det är kanske det han har behövt genom hela tävlingen. Kommer det en kändis till nästa vecka kommer han förmodligen bli ännu bättre. Men kom ihåg att han fortfarande inte platsar i Idol, han kan ju trots allt inte sjunga.
Lars: När jag såg vilken låt han hade valt tänkte jag: Wow! När jag hörde honom sjunga låten tänkte jag: Wow! Men när han plötsligt hängde löst blev jag chockad. Han var ju jättebra, hur kan han åka ut!? Genom hela tävlingen har han varit min personliga favorit. Jag gillade att han hade lite annorlunda personlighet och sa sina åsikter, oavsett vad andra tyckt om det. Nä, jag blev ledsen för det. Det enda positiva är att han verkar vara lika glad för det, så man får försöka trösta sig med det.
Anna: Redan första gången jag hörde denna låten tyckte jag inte att detta var en riktig rock-låt och det står jag fast vid. Låten har ingen power och den är väldigt okänd. Och hennes sånginsats var inte heller världens bästa. Ärligt talat är jag förvånad att hon inte hängde löst.
Robin E: Han valde en låt som verkligen passade honom och gjorde något fantastiskt av det. Det bästa han gjort genom hela tävlingen, så jag blev väldigt chockad över att han hängde löst. Antagligen tänkte folket som röstade att han ändå kommer sitta kvar. Men det var nära att det inte blev så.
Robin B: Långsamt har han blivit mer och mer av en favorit för min del och idag var det som pricken över i:et- han var riktigt grym. Han har börjat röra sig mer nu vilket jag är glad över, och idag sjöng han minst lika mycket som han rörde sig. Riktigt grymt.
Alice: Jag blev förvånad när jag hörde att lilla Alice skulle välja en sådan kraftfull låt som hon gjorde och tänkte att det säkert inte skulle passa henne. Det tycker jag fortfarande, hon var inte bland dom bästa. Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men jag tycker det är synd att hon inte hängde löst istället för någon annan. Det var inte hennes dag, så hon borde ha hängt löst.
Kevin: Jag förstår fortfarande inte vad som är det bra med hans röst och det står jag fast vid. Ingen kommentar.

För att sörja att Lars åkte ut lägger jag upp hans framträdande här i bloggen. Se den och fundera, varför åkte han ut?
 

Kommentarer
Skrivet av Sara

Svar: Du har inte läst boken, va? Men du har sett filmen?

2008-11-10 @ 15:40:20
URL: http://dreyra.blogg.se/
Skrivet av Anonym

Jag tyckte det var jätte konstigt att robin hängde löst.. tyckte han var bäst av alla ju!

2008-11-10 @ 22:16:38
URL: http://twerds.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0