TWILIGHT-PREMIÄREN!

OBS! Inlägget innehåller spoilers från filmen/boken Twilight, läs på egen risk!

Nu har jag då äntligen varit och sett Twilight. Mina förväntningar var på topp från början och jag försökte dämpa det för att inte bli besviken. Men det behövdes verkligen inte- den filmen var ju helt underbar! Jag tänker inte berätta något om själva handlingen (både för att jag inte orkar och för att ni kan googla), men det har gjorts ett underbart jobb när den filmen togs fram. Jag tycker det är jättekul att dem lyckats få med rejält med humor utan att det känns som en komedi, bara småsaker som sades fick hela salongen att börja skratta. Självklart började hela salongen jubla när Edward/Robert kom in i bilden första gången, vilket inte förvånade mig ett dugg. Men jag blev glatt överraskad när man fick se Stephenie Meyer, författaren av boken, sitta på restaurangen där Bella och Charlie åt. Även om man bara såg henne i några sekunder och hon inte sa något var det ändå häftigt, det hade jag verkligen ingen aning om skulle vara med.

Men inom mig väcktes olika känslor, varierande under hela filmen. Det värsta var när Edward ska suga ut giftet ur Bellas kropp, när man ser Edwards uttryck. Även om jag redan läst boken två gånger började jag nästan gråta och tänkte "Edward, sluta med den minen! Sluta nu, hon är ren från gift!" Och inte blev det inte heller bättre av att man fick se deras minnen tillsammans, Egentligen är det inte något särskilt med den minen, men den pressade sig djupt ner i mitt hjärta. Förutom det måste jag erkänna att alla skådespelare var otroligt skickliga, särskilt skåedespelarna till Charlie (som jag gillade av någon konstig anledning), Bella, Edward, Cullens, James samt Victoria. De var enligt mig allra bäst, men ärligt talat var nog Robert Pattinson den bästa skådespelaren av dem. Hans ansiktsuttryck under hela filmen kändes så verkliga och det kändes verkligen som om det var Edward. Lustigt, jag har nästan inte tänkt på Jacob ett dugg medan Edward fastnat rejält på min näthinna. Kanske att jag byter till Team Edward istället för Team Jacob? *skratt*

Kommentarer
Skrivet av Victoria

Vilken stor risk jag tog genom att läsa inlägget. :P xD



Men vilken tur att filmen var lika bra som du hade hoppats på! :'D

2008-11-22 @ 01:08:21
URL: http://panicpoem.blogg.se/
Skrivet av Lellan

8D

2008-11-22 @ 11:29:01
URL: http://nogg.se/jordnotssmor
Skrivet av Amanda

Oooh, Twilight! <333



Yay, en till Edward-lover! x)

2008-11-22 @ 17:49:36
URL: http://novellfreaket.blogg.se/
Skrivet av Ano

Twilight filmen = <3<3<3<3

Fast böckerna är så klart bättre!

kram

2008-11-23 @ 19:44:16
URL: http://anolicious.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0