Vad ska jag skriva?

Idag hade jag en lång dag. Slutade ungefär klockan fyra, men skulle egentligen stannat kvar 25 minuter till. När jag väntade på bussen stod jag och frös och försökte roa mig med att lyssna på musik, men jag orkade bara med musik som var känslosam. Men det kändes i alla fall inte så mörkt och tråkigt att åka buss, trots att jag inte kunde se landskapet utanför fönstret. Men bättre än att lyssna på tanten och hennes kompis samtal, som satt bredvid mig.

Nu har jag i alla fall bestämt mig. Till nästa år ska jag förmodligen börja läsa italienska och nu i år ska jag börja med historia. Historian gör jag för att man antagligen behöver ha det när man ska plugga vidare sedan, men itaienskan är det annorlunda med. För dom som inte känner till det är jag 1/4 italienare (ungefär). Så jag har en del släcktingar i Italien, men jag vet inte varför, jag vill helt enkelt kunna det... Jag kan ju knappt ens några småord! Nä, nu när jag har möjligheten att lära mig det ska jag göra det. Italienskan började under början av denna terminen, så det är för sent att börja med det nu, men historian har bara haft två lektioner. Så det ska jag börja på redan i år.

Nä, nu tror jag att jag ska försöka mig på att göra något vettigt. Vad det nu kan vara...


Kommentarer
Skrivet av Victoria

Historia är ju kul. :P

Italienska är fint, ju. :D



Hoppas resten av dagen blir bra. <33

2008-11-18 @ 22:13:47
URL: http://panicpoem.blogg.se/

Lämna ett spår


Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (Syns inte)

Adressen till din blogg

Dina ord

Trackback
RSS 2.0